Pravidla pro dopravu na akce
- Doprava je předně pro ty, kteří nemohou nebo nechtějí použít vlastní dopravu.
- Cestující se podílí na nákladech:
- na poptávkovou dopravu cenou, kterou určí Dispečink a která vychází z ceníku veřejné dopravy pro platby hotově. Částku zaplatí buď předem Dispečinku nebo při nástupu;
- na spolujízdu podle dohody s řidičem, obvyklé bývá podílet se cenou jízdenky na autobus; řidiči by však neměli zde nabízet spolujízdu pro zisk (těm můžeme poradit, jak získat koncesi na dopravu);
- na veřejnou dopravu standardně podle podmínek pro dotyčnou linku (vlaky, autobusy).
- Postup
- Dispečink průběžně sbírá požadavky a kontakty na cestující a informuje je o podmínkách a dostupných spojích veřejné dopravy (emailem, telefonicky, SMS).
- Požadavek na každou jízdu a nabídka spolujízdy musí obsahovat: Jméno, Příjmení, zastávku nástupu a výstupu, požadovaný čas, příp. další přání (max. čekání, počet přestupů, pokud se liší od standardních apod.).
- Cestující si musí ohlídat, aby Dispečink potvrdil přijetí jeho požadavku.
- Dispečink požadavky průběžně zpracovává, ale cestujícím do uzávěrky obyčejně ještě nic neříká, aby je nepletl pro případ následné změny:
- prvně se pokusí najít vhodnou spolujízdu aspoň na část trasy;
- poté hledá veřejné spoje aspoň na část trasy;
- pak zkusí výše uvedené doplnit poptávkovým spojem.
- Dispečink může výjimečně před uzávěrkou odepřít zajištění dopravy v případě velké předpokládané ztráty (velké přistavení nebo málo cestujících nebo nedostupnost vozidla), o tom však musí co nejdříve informovat cestující s potvrzením.
- Uzávěrka je 2 hodiny před začátkem akce:
- Dispečink dokončí trasy,
- pošle info cestujícím (tel. na pevnou, SMS, emailem), zde neověřuje doručení
- objednávky předá dopravcům.
- objednávky obsahují pro potřebu řidičů jména; mobilní čísla na cestující, obsahují, pokud jsou k dispozici a cestující k tomu nemá výhrady
- Cestující by měli informovat dispečink při změně požadavku co nejdříve (např. abychom mohli včas odvolat a neplatit nepotřebné vozidlo).
- Po skončení dopravy Dispečink vyhodnotí jízdy a archivuje objednávky pro budoucí potřebu a prezentaci, ze kterých však odstraní případná jména a kontakty na cestující.
- Dispečink průběžně sbírá požadavky a kontakty na cestující a informuje je o podmínkách a dostupných spojích veřejné dopravy (emailem, telefonicky, SMS).
- o zbylé náklady na dopravu (o ztrátu z dopravy) se podělí Dopravce a Dispečink, případně v případě dohody i s pořádající organizací.
- Standardní parametry pro jízdu: max. 2 přestupy, max. celkové čekání (přestupy + před akcí): 30 min, max. celková doba jízdy 1 hodina, max. pěší přesun 1,5km.
- Právně jde o Příležitostnou osobní silniční dopravu pro předem objednané cestující; objednávku zprostředkuje Dispečink Dopravci, který dopravu poskytne Cestujícímu.
- Dispečink a Dopravci vynaloží veškeré úsilí, aby doprava proběhla podle očekávání a ke spokojenosti cestujících. Ale nelze na Dispečinku ani Dopravcích nárokovat náhrady v případě zpoždění nebo nezajištění dopravy.