pravidla pro Dispečink
Práva Dispečinku
- Podnik zajistí pro Dispečink Terénní pracovníky pro zprostředkování komunikace s Cestujícími.
- Dispečink může vyřadit dočasně z dopravy Cestujícího, který vědomě porušil povinnosti Cestujícího. Po dobu přerušení je povinen toto porušení evidovat a v případě požadavku předložit zástupci Podniku.
- Dispečink smí odmítnout poskytnout Cestujícímu informaci, kterou mu bez větších problémů může poskytnout Terénní pracovník.
- Při realizování Požadavku Cestujícího může využít veřejnou dopravu, pěší přesun cestujícího a v případě, že by realizace Požadavku poptávkovou dopravou byla ve srovnání s ostatními Cestujícími výrazně dražší, může požádat Cestujícího, aby se vlastní dopravou dopravil do nejbližší obsluhované zastávky.
- Standardní [mezní=pro jednotlivce] parametry pro dopravu jsou:
- doba na jeden přestup: 5 [0] až 15 [35] min.
- počet přestupů: 1 [2]
- doba jízdy: 60 [120] min.
- pěší přesun: 1 [2] km (10 [20] min.)
- průměrná rychlost přesunu zastávka doma-podnik: 2 min./km
- zaměstnanci Kostalu mají přednost v sezení (má smysl ve vozidlech, kde je povoleno stání)
- Doprava na akce pořádané KOCR a KKS:
- Doprava není nároková.
- Na účet podniku - pouze KKS:
- v rámci dopravy do zaměstnání
- nebo pouze rozvoz z vánočních akcí:
- smluvní rozvoz bez použití veřejné dopravy v rámci obsluhované oblasti (mapa);
- mimo obsluhovanou oblast do 60km od Zdic dovezeme na nejbližší veřejný spoj (vlak, bus, MHD), ledaže není, pak až domů;
- nebo dopravu jinou - podle písemného schválení (e-mailem):
- nadřízeného vedoucího pořádajícího oddělení nebo
- vedoucího osobního oddělení nebo strategického nákupčího – služby a investice.
- Při uhrazení přímo dopravci nebo dispečinku lze domluvit dopravu téměř jakoukoliv (např. KOCR).
Povinnosti Dispečinku
- Dispečink informuje Terénní pracovníky o podmínkách dopravy svých Cestujících (zastávka, čas, přestupy, směny oblastí). Pokud Dispečink nedosáhne Terénního pracovníka, informuje Cestující, kterých se změna týká.
- Změny a nové informace týkající se většího počtu cestujících umísťuje do Aktualit na stránkách DHD, které jsou přístupné z internetu
a jsou zobrazeny na terminálech v závodech Kostal.
Informace bezprostředně významné pro praktické využívání dopravy nebo odkaz na ně sděluje Dispečink vhodným způsobem aktivně (zejména SMS, popř. sdělením na mzdovém lístku apod.). - Vyřídit všechny požadavky na přepravu zadané v souhladu s Pravidly pro Cestující v jednotlivých obsluhovaných oblastech.
- buďto najít kombinaci veřejných spojů a doplnit poptávkovými spoji, které objedná u dopravců, aby se cestující dostal podle smluvených kritérií do a ze zaměstnání,
- nebo, pokud spojení nelze z objektivního důvodu realizovat, co nejdříve informovat Cestujícího nebo jeho Terénního pracovníka že dopravu nelze zajistit.
- evidovat požadavky na jízdy ze zrušených směn a z důvodu nevolnosti včetně jmen nebo aspoň počtů.
- Sledovat efektivitu prostředků vynaložených na dopravu Cestujícího (stejnou vahou bere prostředky vydané Podnikem a Cestujícím na jeho dopravu), pravidelně vyhodnocovat a v případě, že zjistí efektivnější způsob dopravy, pak se ho snažit realizovat.
- Jízdy objednává u Dopravců za podmínek odsouhlasenými
nákupním
- Provozuje pohotovost, telefonní číslo dostupné v dobu svozu a rozvozu Cestujícím, Terénním pracovníkům a Dopravcům pro hlášení problémů s dopravou. V případě dočasné nedostupnosti tel. čísla (telefon je mimo signál nebo má poruchu), zavolá co nejdříve zpět na všechna čísla, která ho v době výpadku volala, pokud nejde o skryté číslo nebo GSM bránu a pokud se o hovoru dověděl.
- Dispečer ověří doručení objednávek dopravcům (nejlépe emailem, ale lze i telefonicky, SMS nebo po dohodě prozvoněním) a poté pošle kolegovi email o tom, které byly potvrzeny a které je třeba potvrdit spolu kopií objednávky.
- Error 2023
- Všechny významné nahlášené problémy evidovat, prošetřit a v případě problémů, které by se mohly opakovat, navrhnout a pokusit se realizovat okamžitá a dlouhodobá nápravná opatření. Také eviduje každou relevantní připomínku. Aktuální evidence problémů má být přístupná volně všem zúčastněným stranám, je tedy zveřejněna na stránkách DHD.
- Upravovat obsluhovanou oblast kromě výše uvedených také podle těchto kritérií:
- Podpořit nábor z oblastí určených osobním oddělením.
- Umožnit dopravu stávajícím pracovníkům na mimořádné směny vyžadované provozem podniku.
- Objednat dopravu také mimo svoz do zaměstnání a mimo služební cesty (např. na různé akce podniku) a po jejím uskutečnění schválit fakturu dopravce, pokud bylo splněno:
- Požadavek přišel emailem z el.adresaové adresy končící na @kostal.com
- Požadavek přišel nejméně 4 pracovní dny před realizací
- Požadavek obsahuje:
- zastávky k obsloužení s počty nastupujících,
- datum a čas jedné ze zastávek,
- jméno a kontakt na objednatele.
- Dispečink kladně posoudil účelnosti a přiměřenost dopravy.
- Vést veřejnou nástěnku Politici > Spolujízda. Zpřístupnit ji pro Cestující a na jejich žádost aktualizovat, zakládat a mazat jejich záznamy.
- Zpřístupnit všem cestujícím Pravidla pro Cestující
- na stránkách DHD pod Politici - Pravidla
- v tištěné formě poblíž PC-kiosku s Dopravou