Pravidla pro Řidiče
Výjimky z pravidel by měly být dohodnuty ve smlouvě nebo rámcové objednávce.
Před jízdou
- Dopravce jezdí pouze podle objednávky Dispečinku (přednostně písemné, výjimečně telefonické či SMS z telefonu DHD).
- Dopravce nasazuje podle možností vozy s nejnižší cenou, které ještě vyhovují objednávce.
- Ve vozidlech jsou Cestujícím k dispozici Pravidla pro Cestující (k rozebrání anebo vylepená na viditelném místě), jež jsou na stránkách Dispečinku. Na požádání je Dispečink dodá vytisknutá.
- Každé vozidlo musí být zpředu viditelně označeno logem poptávkové dopravy , případně s uvedením oblasti (např. HOŘOVICKO) nebo významných cílů (např. HOŘOVICE / ZDICE - HRO) ve velikosti min. A4 s písmeny velkými min 3,5 cm.
- Autobusy jsou označeny druhou podobnou cedulí na pravé straně u dveří.
- Dopravce zajistí, aby byl Dispečink s předstihem informován, který řidič jede jakou jízdu a měl na něj kontakt, aby se s ním mohl Dispečink v případě potřeby spojit a hlásit mu změny v objednávce.
- Dopravce musí být schopen přijímat objednávky jednotlivých jízd elektronicky (e-mailem nebo stažením z webu) po uzávěrce a upřesnění a doplnění objednávek aspoň telefonicky i těsně před jízdou. Pokud má telefonická změna vliv na účtovanou částku, doporučujeme ohlídat si potvrzení dispečinkem e-mailem.
- Kontakty na cestující (obvykle telefonní číslo) jsou Osobní údaje a byly Dispečinkem poskytnuty pouze za účelem jejich dopravy a Dopravce a Řidiči s nimi budou takto zacházet. Objednávky po jízdě vrátí Dispečinku, bezpečně uloží nebo skartují.
- Řidič aktualizuje čtečku (připojí k internetu, otevře aplikaci a dá aktualizovat) aby získal nejčerstvější databázi karet cestujících.
Při jízdě
- Standardně se zastavuje na zastávkách veřejné dopravy (nebo co nejblíže) s názvem uvedeným v objednávce, pokud taková existuje. V případě nejistoty si Řidič polohu vyhledá na www.mapy.cz anebo kontaktuje Dispečink.
- Pokud zjistí Řidič v objednávce odchylku od skutečnosti (název zastávky, kilometrovné nebo čas, který se nedá bezpečně dodržet), informuje o tom bez odkladu dispečink.
- Od trasy nebo zastávek v objednávce se lze odchýlit pouze v případě předchozího schválení dispečinkem. Pouze pokud se nelze dispečinku dovolat a je to v zájmu dopravy, může se odchýlit bez schválení, ale musí to dispečinku poté co nejdříve nahlásit. V tom případě se uvede do výkazu k faktuře k příslušné jízdě důvod a rozdíl v ujeté vzdálenosti.
- v případě, že nesouhlasí ujeté km s objednávkou, uvede řidič ve výkazu rozdíl a důvod (např. objížďka, změna objednávky, odlišná vzdálenost mezi sousedními zastávkami na objednávce)
- Řidič při nástupu vyžaduje od Cestujících předložení píchačky se jménem Cestujícího, případně jiného dokladu s fotografií (občanku, řidičák, pas), aby mohl Cestujícího odškrtnout v objednávce.
- Přednost mají předem objednaní cestující. Ostatní jen do volné kapacity vozidla, pokud se prokážou píchačkou a jsou registrováni k dopravě (zelená barva)
- Odbavení
- Při nástupu řidič odbavuje cestující pokud možno elektronicky přiložením jejich bezkontaktních píchaček na čtečku, na které zkontroluje, jestli je cestující oprávněným uživatelem dopravy (zelená barva).
- Cestujícího s funkční kartou ale omezenou dopravou (oranžová barva) na tuto skutečnost upozorní a nemusí ho svézt. Doporučuje se situaci na místě telefonicky konzultovat s Dispečinkem.
- Cestující, kteří nemají funkční bezkontaktní kartu odbaví po předložení osobního dokladu elektronicky pod volbou "ručně", kam zapíše požadované údaje (příjmení, os. číslo nebo jméno a podnik). Upozorní cestující, aby si zajistili funkční bezkontaktní kartu např. u Dispečinku.
- V případě nefunkčnosti elektronické čtečky Řidič poznačí do objednávky nebo si jinak zapíše pro každou trasu, celkový počet cestujících a kdo nebo z jaké zastávky jeli cestující navíc nebo méně proti objednávce s uvedením všech požadovaných údajů (příjmení, os. číslo nebo jméno a podnik).
- Řidič sdělí Cestujícímu na požádání všechny údaje, které má o Cestujícím v objednávce: zastávku, čas, přestup, tel.číslo Cestujícího a jméno pro kontrolu.
- Pokud nedostačuje kapacita vozidla pro objednaný počet osob a Řidič se nemůže spojit s Di, pak může poslat část cestujících souběžnou veřejnou či poptávkovou linkou a na konci souběhu je vyzvedne (km, navíc vykáže ve více-méně a do pozn. uvede důvod).
- Pokud nikdo nečeká, ačkoliv je psán na zastávce, na kterou je zajížďka, informuje o tom řidič neprodleně dispečink SMS zprávou nebo telefonátem na pohotovostní telefon a následně emailem. V opačném případě nemusí být zajížďka dopravci proplacena i když byla řádně objednána.
- Na každé zastávce uvedené v objednávce zastaví řidič i v případě, že tam nikdo nečeká (může čekat např. v přístřešku naproti nebo si mohl odskočit nutně za roh.)
- Pokud jede náhradní vozidlo, někdo z napsaných na zastávce chybí, přitom tam čekají lidé, otáže se je Řidič (nebo skrz někoho) lidí na zastávce, jestli není někdo onen chybějící (který přehlédl označení "DHD" za sklem vozidla).
- Pokud jsou u zastávky v objednávce uvedeny dva časy, pak první je čas příjezdu a druhý odjezdu. Řidič odjíždí z první zastávky trasy s max. 1 minutovým zpožděním.
- Řidič může opustit zastávku před časem v objednávce či v pravidlech, pokud o tom ví všichni cestující zapsaní na této zastávce.
Toto neplatí při odjezdu od závodu, odkud se jede nejdříve v objednaný čas, aby neujel někomu neobjednanému a Ce neutíkali z pracoviště kvůli dopravě.
- Řidič vozidla do 8 osob obvolá před odjezdem všechny cestující, kteří nenastoupili a mají na sebe kontakt a požádá je, aby si případně dali dopravu do pořádku. Pokud někdo nejezdí opakovaně, může Řidič požádat Dispečink o jeho vyřazení z objednávek.
- Jakmile řidič zjistí, že na zastávku přijede s větším než 15min. zpožděním na příjezdu, uvědomí o tom cestující zapsané pro tuto zastávku anebo dispečink. Doporučujeme požádat někoho z cestujících a půjčit mu na to telefon nebo proplatit. Efektivní je poslat SMS na více čísel najednou.
- V případě, že dopravce nemůže uskutečnit objednanou obsluhu některé či všech zastávek na trase (např. kvůli poruše, objížďce, kalamitě), je povinen zajistit náhradní dopravu buď:
- sám,
- u jiného subjektu,
- prostřednictvím Dispečinku,
- po dohodě s Cestujícím vlastní dopravou cestujícího nebo že
- odkáže cestujícího na konkrétní vhodný veřejný spoj.
- Řidič počká na přípoje vyjmenované v objednávce, kterými má přijet cestující .
- Při návozu tak dlouho, aby do cílové stanice dojel nejvýše s 5ti minutovým zpožděním anebo aby neohrozil stihnutí přípojů dále na trase.
- Při rozvozu čeká min. 15 minut.
- Během čekání na přípoj může zavolat cestujícímu, jestli v přípoji opravdu je, aby nečekal zbytečně.
- Pokud musí odjet dříve, informuje o tom Dispečink anebo Cestujícího.
- Řidič přivážející Cestující na spoj s odjezdem do 5ti minut by měl ověřit, že neujel (např. na něj počkat nebo dotazem u dalších cestujících na zastávce apod.). Pokud přípoj ujel a další nejede do 30minut, pak zavolá na Dispečink.
- Řidič anebo dispečer dopravce je v době jízdy na příjmu Dispečinku (zvedne mu telefon nebo zareaguje na SMS nebo Řidič na nejbližším vhodném místě zastaví a zavolá zpět nebo použije handsfree).
- Každou SMS nebo e-mailovou zprávu od Dispečinku s upřesněním objednávky Řidič či Dopravce potvrdí e-mailem, SMS zprávou nebo prozvoněním.
- v případě, že nějaký Cestující ohrožuje bezpečnost dopravy (např. při jízdě nevyžádaným mluvením na řidiče, hlasitými projevy), zdraví nebo majetek, má řidič právo vyloučit ho z dopravy na nejbližší zastávce, případě přerušit jízdu, dokud trvá ohrožující stav. Musí však o tom informovat :
- ihned všechny cestující ve vozidle a
- co nejdříve Dispečink.
- Hlavně při dopravě z akcí: V případě cestujícího, jehož stav (např. vlivem opilosti) vzbuzuje odůvodněnou obavu, že by mohl sobě nebo jiným během jízdy ublížit, případně by kvůli svému stavu mohl dojít k újmě po vyložení v cílové zastávce:
- Sveze tohoto Cestujícího, pokud mezi ostatními cestujícími bude někdo další, kdo bude postiženému dělat po celou jízdu doprovod a vystoupí na cílové zastávce postiženého. Řidič si zapíše z dokladu nebo píchačky jméno a příjmení doprovodu.
- Pokud doprovod není k dispozici, kontaktuje organizátora akce, pokud je na objednávce uveden a předá mu ho.
- Pokud není k dispozici organizátor akce a jedná se o rozvoz z restauračního zařízení, předá postiženého obsluze.
- Pokud se jedná o rozvoz z místa mimo bydliště cestujícího a nepodařilo se ho předat obsluze, zavolá státní nebo městskou policii, aby se o dotyčného postarala.
- Pokud se jedná o návoz, tedy cestující se nachází v místě svého bydliště, nechá ho na zastávce.
- V každém případě informuje dispečink.
- Svoz a rozvoz se plánují standardně, pokud na objednávce není uvedeno jinak
- na jedno místo v závodě
- Kostal Čenkov - před hospodou za vodou
- Kostal Zdice - osobní auta: na zastávce nad schody vně areálu; mikrobusy a autobusy uvnitř areálu vedle zastávky pod schody (proti východu pro zaměstnance)
- na jeden čas
- příjezd je 17 minut před začátkem směny (směna začíná v 6:10, 14:10, 18:10 nebo 22:10), nejzašší příjezd (v případě problémů) je 2 min. před zač. směny.
- odjezd je 10 minut po konci směny
- na jedno místo v závodě
- V případě obsazených míst k sezení mají přednost v sezení včas objednaní (u řidiče zapsaní) zaměstnanci KOCR, kteří se prokážou píchačkou z obcí vzdálených vzdušnou čarou aspoň 15 km od závodu. V případě, že to neumožňuje kapacita vozidla anebo jim ostatní cestující nechtějí uvolnit místo, pak kontaktuje neprodleně Dispečink.
Po jízdě
- Do 2 hodin po jízdě řidiči nahlásí Dispečinku odchylky od objednávky (odbavením, emailem, tel nebo sms).
Klikněte nahoře do zeleného pruhu pro pokračování do požadované sekce. v černém pruhu je název aktuální stránky.