Jsme Dispečink pro
- dopravu zaměstnanců pro podniky jako doplněk veřejné dopravy a související služby s působností po celé ČR.
- MHD v menších městech, popř. noční spoje ve větších, kde jsou pravidelné linky neefektivní;
- Veřejnou dopravu po venkově;
- školní linky po venkově a v okolí měst, kde jsou pravidelné linky neefektivní;
- sběrná taxi - shromadnění poptávek po taxislužbě
- dopravu tělesně postižených a méně pohyblivých
v obsluhovaných oblastech jsou vítáni i jednotlivci, kteří mohou po dohodě využít poptávkovou dopravu za podíl na nákladech.
Dispečink je prostředníkem mezi objednatelem a dopravci.
Dispečink pomáhá vyváženě uspokojovat požadavky různých složek zadavatele (podniku či obce) i dopravců v oblasti dopravy do zaměstnání podle předem stanovených pravidel.Dopravou zaměstnanců se zabýváme od roku 2001. V současné formě fungování již od roku 2003.
Dispečink dnes
V současnosti dokáže Dispečink vytvořit objednávku pro dopravce ve formě jízdního řádu, který je operativně vytvořen podle požadavků svážených osob. Řidič ví v tomto případě přesně, koho, kdy a kde má vyzvednout a vyložit, a DHD ví, kolik kilometrů má ujet. Objednávka obsahuje kontaktní informace na svážené osoby (pokud s tím souhlasí) a na Dispečink.
Kde působíme a působili jsme
Finanční úspora nákladů na dopravu
Následující graf ukazuje vývoj ceny podnikové dopravy na pracovníka pro oblasti Čenkov a Zdice za dobu před a během působení Dispečinku v současné hodnotě peněz (minulé náklady jsou povýšeny o inflaci dvě procenta p.a.). Jde o podíl nákladů na dopravu vydaných podnikem (u neodečitatelných včetně nevrácených daní DPH a daně z příjmu) a celkového počtu pracovníků, kterým je doprava k dispozici. Část uspořených prostředků se přesunula do jízdenek za veřejnou dopravu.
Finanční úspora určitě není jediným přínosem Dispečinku - vedle úspory zajišťuje dispečink m.j.:
- zpřístupnění závodů zaměstnancům, kteří nemají vyhovující veřejný spoj a pravidelný svoz by byl drahý
- kontrolu nákladů na dopravu díky měsíčnímu vyhodnocování a přednostnímu řešení dopravy "drahých cestujících" - ukázka zde.
- jednáním s veřejnými dopravci přizpůsobování veřejných spojů potřebám zaměstnanců (srovnejte původní veřejné j. ř. pro do roku 2004 pro závod Čenkov Probo (.xls) a Comvia s novým j. ř. od roku 2005 Probo, kde jsou spoje na téměř všechny časy a směny (pětisměnný 12hod. provoz, třísměnný 8hod. provoz, administrativa) včetně víkendu (také díky vstřícnému přístupu Probo Transu).)
- koordinaci podkladů a zprostředkování žádosti na dotaci na dopravu od úřadů práce
Doprava v číslech
- poptávkovou dopravu používá kolem 700 cestujících,
- měsíčně
- zpracujeme 16tis. požadavků na jízdu (denně kolem 500),
- objednáme kolem 24tis. plných km, t.j. kolem 1000km denně (plné = obsazené km.),
- přepravíme cestující o 170 tisíc vzdušných člověkokilometrů podnikovou dopravou,
- další člověkokilometry abslovují cestující veřejnou dopravou, z části upravenou z naší iniciativy,
- za podnikovou dopravu včetně dispečinku se zaplatí měsíčně kolem 700tis. Kč, tj. denně kolem 23tis.Kč (bez DPH).
Historie dispečinku
- Od roku 2001 jsme prováděli dílčí optimalizační opatření smluvní dopravy průmyslového závodu Kostal CR spol. s r.o.
- Dispečink dopravy vznikl v srpnu 2003 na základě neúměrně rostoucích nákladů na dopravu zaměstnanců v souvislosti s rozšiřováním podniků Kostal v ČR. Původný cíl byl jednorázvě ověřit efektivitu vynaložených nákladů. Náklady jsme nejen dostali pod kontrolu (zastavili nárůst), ale dokonce výrazně snížili, aniž bycho výrazně snížili kvalitu a obslužnou oblast dopravy, proto jsme vybudovali dispečink a dopravu dosud pro tohoto zákazníka zajišťujeme.
- Od roku 2004 má Dispečink dopravu pod kontrolu do té míry, že dokáže veškeré dopravní výkony objednávat pouze na základě požadavků na jízdy a mimo souběh s veřejnou dopravou.
- V rámci osamostatňování přešla subjektivita Dispečinku od 1. 1. 2005 na samostatnou společnost - fyzickou osobu a od 1. 4. 2005 na právnickou osobu Dispečink hromadné dopravy, s. r. o., což byl cílový stav. V souvislosti s těmito změnami nedošlo k zásadním změnám v činnosti ani v personálním obsazení.
- Od 1. 12. 2007 jsme se přesunuli mimo podnik při zachování funkčnosti činnosti dispečinku.
- V roce 2008 jsme organizovali dopravu v oblasti Žďár nad Sázavou.
- Jednorázové optimalizace smluvní dopravy jsme připravovali pro
- severovýchodní část Středočeského Kraje pro Škoda Auto,
- okolí Jindřichova Hradce v Jižních Čechách pro Huperz CZ.
Linková doprava versus poptávková
x
Prezentace
Poptávková doprava jako alternativa k rušeným nebo nevyhovujícím linkovým (pravidelným) spojům veřejné dopravy nebo nebo zde (on-line).
Fungování Dispečinku hromadné dopravy nebo nebo zde (on-line).
Dispečink hromadné dopravy pro veřejnou dopravu nebo nebo zde (on-line).
Klikněte nahoře do zeleného pruhu pro pokračování do požadované sekce. v černém pruhu je název aktuální stránky.