Nabízíme
- analýzu stávající dopravy zaměstnanců,
- jednorázovou optimalizaci podle předem stanovených cílů anebo
- dlouhodobou službu dispečinku spojenou s průběžným sledováním efektivity vynaložených výdajů a evidencí a šetřením problémů
- buď řídíme dopravce mající vztah s podnikem (PODNIK – DOPRAVCE)
- anebo podnik dopravu objedná u nás jako zprostředkovanou službu a místní dopravce spolupracuje s námi (PODNIK – DISPEČINK – DOPRAVCE)
Kompletní zajištění dopravy zaměstnanců pro střední podnik
(kolem 400 zaměstnanců; do roku 2025)
Obsluhované podniky sdílející dopravu mají s naší společností uzavřenou mandátní smlouvu na zajištění přepravy zaměstnanců.
- Naše společnost si udržuje a průběžně aktualizuje seznam požadavků na dopravu pracovníků zaměstnavatelů i jednotlivě účastných na následující dny a týdny (podobně jako se objednávají třeba obědy).
- Podle jednotlivých požadavků cestujících průběžně plánujeme dopravy jednotlivých zaměstnanců: využíváme k tomu dostupnou veřejnou dopravu, kterou doplňujeme smluvní tam, kde ta smluvní má přidanou hodnotu. V ojedinělých případech (jednotlivé případy měsíčně), kde veřejná doprava není a smluvní se jeví z našeho pohledu jako neekonomická, řešíme s dotyčným, jeho vedoucím a případně dalšími nadřízenými, jak situaci vyřešíme.
- Poté dostanou dopravci objednávky a cestující informace, jak ten který den pojedou.
- Cestujícím i dopravcům poskytujeme po dobu jízdy hotline, kde se mohou řešit nečekané události (problémy, změny, stížnosti).
- Problémy evidujeme, vyhodnocujeme a stanovíme nápravná opatření.
- Za každý měsíc pak pošleme:
- na osobní oddělení všech zúčastněných zaměstnavatelů sestavu pro srážku z dopravy a vyúčtování naturálního požitku (oceňuje se cenou adekvátní veřejné dopravy).
- Podnikům rozpošleme faktury za dopravní výkony rozúčtované podle skutečných jízd s ohledem na délku jejich jízdy. Náklady jsou velmi individuální, nicméně v současnosti, kdy se dopravy účastní kolem 170 pravidelných cestujících (asi 1/2 zaměstnanců) jsou celkové měsíční náklady na smluvní dopravu pro podnik i cestující včetně dispečinku (nás) kolem 400K CZK bez DPH (jedná se o daňově uznatelný náklad), průměrná cena jedné jízdy je kolem 70 CZK.
- Vedoucím a kontrolním oddělení, kteří o to mají zájem, nakonec zpracujeme souhrnnou ekonomickou zprávu o dopravě.
Podrobněji je systém popsán na našich webových stránkách www.hromadnadoprava.cz v sekcích Dopravci a Cestující.
Kompletní zajištění dopravy zaměstnanců pro velký podnik
1000+ zaměstnanců; do roku 2022 - popsáno v prezentaci.
Během naší praxe jsme (vy)řešili např.:
Po našem převzetí dopravy klesly výdaje podniku na dopravu zaměstnanců na 1/3 a při srovnatelné obslužnosti(viz graf).
- Sledování efektivity draze placených dopravních kapacit.
- Každý měsíc vyhodnocujeme cenu dopravy na směnu, na měsíc a na km přepravy až na úroveň konkrétních cestujících (osobo-km) či % vytížení vozidel na jednotlivých trasách, z určitých obcí, na některá pracoviště anebo na určité směnné skupiny s ohledem na vzdálenost jízdy a aktuální zaplnění vozidla.
- Tato analýza ukáže, kde má případná optimalizace největší přidanou hodnotu, tedy kde oněch paretových „20%“ cestujících konzumuje „80%“ výdajů.
- Dokážeme navázat vhodnou veřejnou nebo cizí podnikovou dopravu, kde to má smysl, i navzdory zájmu dopravce jet klidně v souběhu (a ujet a účtovat více km) díky tzv. zaručeným přestupům.
- Do některých zastávek jsme zavedli tzv. Poptávkovou dopravu (autobus „na zavolání“), abychom zamezili obecnému nešvaru linkové dopravy, kdy se autobus jede „podívat“ na nějakou zastávku mimo hlavní trasu, jestli tam náhodou nečekají jeden či dva cestující. Ostatním cestujícím to totiž prodlužuje jízdu a zvyšuje náklady (klidně i 100x Kč za jedno takové „podívání“).
- Ověřili jsme, že konkurenční prostředí při použití více dopravců zvyšuje motivaci k větší kvalitě, spolehlivosti a lepší ceně. Závislost na jednom dominantním dopravci omezuje jednací pozici a ochotu k optimalizaci.
- Náš podnik si uvědomoval i dříve potřebu průběžné optimalizace linek či dopravy zaměstnanců vůbec. Ale neměl k dispozici vlastního člověka, který by se tomu mohl soustavně věnovat, jeho funkci jsme tedy formou outsourcingu zastoupili a vám nabízíme totéž.
- Řešili jsme, za jakých podmínek lze dávat dopravu zaměstnanců do nákladů, jak ji zdanit jako naturální požitek a kdy a co lze strhávat zaměstnancům za dopravu ze mzdy.
- Evidencí problémů jsme výrazně minimalizovali opakované (protože neřešené) stížnosti na řidiče či dopravce směrované na podnik, které nebyl v podniku nikdo schopen/ochoten systematicky řešit.
- Dokázali jsme podporovat spolujízdu tam, kde měla přidanou hodnotu, tedy kde nebrala cestující podnikové ani veřejné dopravě.
- Odbavujeme cestující naším vlastním odbavovacím systémem, který čte identifikační přístupové karty RFID (NFC) pro kontrolu skutečného využití dopravy.
Touto nabídkou chceme naše unikátní zkušenosti nabídnout dál a nadále je rozvíjet. Například se při současném nedostatku řidičů, zvyšování jednotkových cen dopravy a ceny práce může hodit naše zkušenost s redukcí linek a velkých vozidel při zachování obslužnosti.